شاه توت تِک را در تلگرام دنبال کنید!

تلگرام
آموزشآموزش کامپیوتر

آموزش تبدیل تصاویر و PDF به متن قابل ویرایش

یکی از مواردی که بیشتر دانشجو ها با آن سروکار دارند فایل های PDF است. همانطور که در جریان هستید متن موجود در برخی از فایل های پی دی اف براحتی قابل کپی نیست.برای فایل های زبان انگلیسی از طریق برخی نرم افزار ها میتوان فایل های پی دی اف را به فایل قابل ویرایش تبدیل کرد اما برای فایل های زبان فارسی این روش چندان کارساز نیست و معمولا نیازمند ویرایش خیلی زیاد و گاهی تایپ دستی کل متن است.اما خب گوگل یک راه حل کار ساز در اختیار فارسی زبانان عزیز قرار داده است که حتی نیازمند تایپ یک کلمه از پی دی اف خود ندارید. از این روش میتوان متن داخل تصاویر را نیز به متن قابل ویرایش تبدیل کرد.

شروع کار

  1. در مرحله اول باید از قسمت مورد نیاز فایل pdf خود یک اسکرین شات تهیه کنید. توجه کنید که این کار را به صورت قسمت به قسمت انجام دهید و اسکرین شات کلی نگیرید تا با مشکل مواجه نشوید. همچنین قسمت های اضافی را نیز برش دهید. برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز میتوانید از Snipping Tool (به صورت پیشفرض نصب است و از منوی استارت جستجو کنید) استفاده کنید.
  2. در ادامه نیاز به یک اکانت جیمیل (گوگل) دارید که تقریبا امروز اکثرمان حداقل یکی را داریم اگر هم ندارید نگران نباشید براحتی میتوانید جیمیلتون رو ایجاد کنید.
  3. وارد صفحه ی اصلی گوگل شوید و بر روی منوی Apps گوگل کلیک کنید و وارد گوگل درایو شوید همچنین میتوانید از طریق این لینک نیز وارد گوگل درایو شوید.
  4. نیمی از کار انجام شده حالا ابتدا در گوگل درایو یک پوشه بسازید تا فایل تصاویرتان را داخل آن آپلود کنید.میتوانید پوشه هم ایجاد نکنید این موضوع اختیاری است. برای ایجاد پوشه میتوانید راست کلیک کنید و گزینه New Folder را انتخاب کنید.
Google Drive
  1. تصاویر را با درگ کردن انتخاب و به داخل مرورگر بکشید تا آنها را در گوگل درایو آپلود کنید.اینکار از طریق راست کلیک و انتخاب گزینهUpload Files  نیز میتوانید انجام دهید.
  2. پس از آپلود تصاویر بر روی یکی از تصاویری که میخواهید آنرا به متن تبدیل کنید راست کلیک کنید و گزینه Open With  و سپس Google Docs را انتخاب کنید.
  1. تبریک به پایان کار رسیدیم حالا شما تصویر و متن داخل آنرا در صفحه ی Google Docs مشاهده میکنید میتوانید آنرا کپی و در فایل ورد خود جایگذاری و هر فونتی را که دوست دارید بر روی آن اعمال و یا آنرا ویرایش کنید.

امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد درصورت هرگونه سوال آنرا در نظرات با ما در میان بگذارید. در صورتی که راه حل ساده تری برای این موضوع دارید نیز میتوانید آنرا با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
شاه توت تِک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا